torsdag 8 mars 2018

Otäckt

 Minns ni att det var otäckt att kapa i sär Jim Lomas avgasrören. Klarade av det för en månad sen och det var tur att det hade tränats, igår kväll var det värre.
 Förgasarna får inte plats och tanken är i vägen, djupt andetag och sen starta kapen.
 Kapen måste ha tyckt det var otäckt med för den sa upp sig och dog. Sorgligt detta att min älskade AEG la av, köptes 2003 och jag umgåtts mer med den än de flesta av mina bästa vänner, fan nästan mer än mina barn.
Sommardagen den handlades köptes det två vinkelslipar, först en Blackie som höll nästan femton minuter innan den började ryka. Fattade galoppen och öppnade plånkan så att den blå kunde köpas för det tredubbla priset och det var det värt även om den nu är avliden fast många varv har den snurrat innan rigor mortis inföll. Försökte få med dödsröken på bilden men den är svår att se, i verkligheten syntes det väl, kanske var själen som lämnade flexen och själen fastnar knappast på bild.
Fick till slut isär tanken med hjälp av min batterikap.

2 kommentarer:

  1. Bauhaus har bra pris på Hitachi en liten och en stor 2st för billig peng

    SvaraRadera
  2. Vilka förgasare ska du köra med?

    SvaraRadera