torsdag 1 februari 2018

Filateli

 Handlade en Rudge försäljningsbroschyr på Tradera i veckan. 1939 är året vilket kan ses på regplåten, tyckte det var bäst att ta hand om pappret då det är högst aktuella hojar för mig.
 Egentligen är broschyr missvisande, utviksblad kanske bättre men då tänker i alla fall en sån som jag på andra missar.
 Nåväl, högst aktuellt som ovan nämnts, Rudge har väl egentligen alltid varit det i min värld  men då jag nuförtiden äger ett par stycken av de modellerna som finns i bladet är det inte fel att ha facit om det ska plockas ihop. Tror bestämt att det ska finnas en 1939 Ulster i bodarna och även en Sports Special från 1937. Rapid finns dock inte.
 Tänk om jag skulle få ihop en Ulster, då kommer det inte behövas någon annan knarr. Brudarna kommer lämna sina pojkvänner och fruarna deras äkta män. Kommer behöva skaffa någon slags stor flugsmälla för att hålla dem borta när Ulstern startas, det är nog tryggast för familjelivet, mitt och andras att den inte plockas ihop ännu på ett tag.
 Vill även ge en eloge till säljaren som inte bara skötte leveransen kvickt utan även använde extrafina frimärken från åttiotalet.
 En Ulster ska förövrigt klara "the Ton" och det är inte illa för en trettiotalare.
 Bättre förr, troligtvis ja, idag kostar ett brevfrimärke 9 kronor, fast troligtvis fick en arbetsam köpsugen frimärkshandlare jobba flera minuter för att få ihop 3 kronor 1985 än 9 spänn idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar