torsdag 11 januari 2018

Gaffeljobb

 Har greppat tag i min egen nacke och hissat upp mig ur overksamhetens träsk idag. första uppgiften blev att ordna med jobb på isHusan som inte blivit gjort. Ovan kan ni se något så ovanligt som en original framskärm från en cross som körts i 30-40 timmar men aldrig sett grus. Då min hoj började sin karriär vad den en motardhoj, sen efter det blev det bara is.
 Gaffelkronorna har hittats fränare och snyggare varianter av, bättre vets det lite om dock men nästa tur på isen kommer ge besked.
 Tufft med frästa kronor, kommer från en 650SM 2006.
 Jämför med original motocross som är gjutna så kan det nästan kvitta om de är sämre, vill behålla de frästa på cykeln som ögongodis.
Hamnade i bryderier trots allt, offset på de olika kronorna var just det, olika. Hade räknat med det men det var olika tvärtom mot mina illusioner. Fick ringa Mats och fråga om jag hade fel och han sa att det hade jag men även rätt. Tog beslutet att byta trots att det inte var detta som var tänkt men Mats som är lite smartare än en enkel man som er bloggare kunde förklara varför det skulle bli så.
Återkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar