onsdag 8 november 2017

Nu ännu gladare

 Överraskningar kan var bra eller dåliga, sköna eller obehagliga och idag fick jag en överraskning och då av den positiva modellen, mycket positiv till och med.
Vännen Bo skickade ett vadderat kuvert fullt med godsaker, fem stycken Classic Racer samt en stor bunt fina dekaler. Två av tidningarna är nummer jag inte hade tidigare och med tanke på att det i min samling finns kanske 180 nummer av ungefär 190 så minskade procenttalet på saknade editioner kraftigt. 
 Bosse skrev i det medföljande brevet att om de ej var av den sort som var av intresse så skulle vi kunna sälja dem i vår kiosk för tio öre styck.
 Turligt nog för mig var alla av intressant modell men oturligt för kioskekonomin.
Tackar så mycket för detta, tusen tack.
Ni andra läsare får gärna ta lärdom av gentlemannen från västra Stockholmsområdet.

1 kommentar:

  1. Jag själv lade en knippe gamla tidningar på fikarumsbordet. Just Classic Racer, Classic Bike samt några Start & Speed och Colorod. Intresset var ringa så det var nog städkärringen som såg till att dom försvann.

    Hittar jag några fler i gömmorna så kan jag ge dem till dig.

    SvaraRadera