söndag 19 november 2017

Dräggel


Jovisst fungerar Baronens avundstaktik! Ett Hej & Hå Racemaster får det att vattnas rejält i mungiporna här i en sämre del av Säter.
 Konsulterade mitt bibliotek efter någon förebild på huur ballt det kan bli. Såhär till exempel, å då är det ändå ingen kompressor med här.

Ändå ballare förstås när kompressorn (som en turbo, fast för män) sitter där. Fred Wells är hjälten som byggt ihop denna skönhet. Notera hur topparna är vända åt varsitt håll så att flåset från kompressorn kan levereras till fuggarna via ramröret...

Enligt de källor jag gjort mina efterforskningar i bör du ha en sak i minnet när bygget startar Thomas:
Vid fler puffror ökar behovet av service och reparationer med kvadraten av antalet motorer.

 Ödmjukt



4 kommentarer:

  1. Coolt! Knarren på den översta bilden ser ut som en tidig variant av The Hobbit

    http://www.vmccsprint.co.uk/vintage_classic_modern_motorcycle_sprint_racing/Blog/Entries/2010/6/11_1000_Bikes_10_-_11_July_2010_files/shapeimage_3.png

    SvaraRadera
  2. Efter lite grävandes så har jag hittat dragbiken som hette "Olympus", detta var John Hobbs hoj innan den berömda "The Hobbit". Layouten på hojarna var dock rätt lika!

    SvaraRadera
  3. Kul läsning för den intresserade: http://www.theaccelerationarchive.co.uk/features/john/hobbs_01.html

    SvaraRadera
  4. Frågan är ifall det däcket duger för en enkel 500 traja. Hur som helst så övertrumfas alla Trajjor av The Hogslayer

    SvaraRadera