tisdag 31 oktober 2017

14.500 kubik

 Kanske märkte du att inläggen den senaste veckan från min sida inte var helt dagsfärska vilket berodde på att de inte var det då de publicerades. Tillbringade en vecka i solen med min familj och även större delar av min förra då mor och far var med och förberedde lite innan.
Sista dagen besöktes Museo Automovilístico de Málaga som var förvånansvärt intressant och fint trots bristen på knarrar.
En fräning bland många var denna racer från förra seklets tiotal, det är svårt att få med storleken så den uppfattas på bild men lastbil är en bra jämförelse. Bilen var säkert uppåt 7 meter lång.
 Fatta fränt att ha en sån här kareta då en åker och handlar mjölk i Kolsva, då motkompenseras lätt hela bygdens miljöbilar bara på den strax över halvmilen långa resan.
Om du är i Malaga någon gång så rekommenderas detta museum, innehåller bilar av hög klass samt kvinnomode genom tiderna och de kläderna gick inte av för hackor. Intressant för fler än vi enkelspåriga motormän och kvinnor.

Om du sen vill semestra en vecka och hyra en fantastisk villa på toppen av ett berg för en fullt acceptabel summa så kan även en sån rekommenderas.

Nu finns det energi i kroppen och förhoppningsvis så kan det bli lite cyklar byggda den närmaste tiden, häng med.

2 kommentarer:

  1. Storebror
    https://www.youtube.com/watch?v=42w7z7GDmp4&t=33s

    SvaraRadera
  2. Den bilen har mer motor och är avsevärt modernare, med tanke på hur länge bilar funnits på den tiden så nästan dubbelt så ny. Större tror jag dock inte den är, hjulbasen är längre än 198" på den röda tror jag.

    SvaraRadera