lördag 23 september 2017

Winkers

 Kommer ni ihåg min Rickman, gjorde i ordning den vintern 15-16 för att finansiera 2016 års racing men sålde istället en Tomos moped som fixade degen för den säsongen.
 I år blev det inte mycket racing då det mitt i allt blev en trist historia efter fusk och mutanklagelserna som och såvida behövde inte Rickmanen krängas.
Nu har jag kommit på att det går att köra i andra serier än de som finns här där jag kanske är mer välkommen vilket då innebär att pengabehov uppstår och då kan det bli tal om försäljning av ultrafrän Rickman Kawasaki.
 Ska besikta den är det tänkt och då behövs det blinkers även fram och såna hittades i inte alltför bra skick men putsa är min favoritsyssla som alla vet. Efter gnussande med trasor och Autosol, tillverkande av fäste, studerande av bilder, kopplande av el, provande av funtioner så är det klart.
Notera att det är Lucasblinkers, borde ju vara de bästa grejorna med tanke på den leverantörens rykte då de bara behöver funka i korta stunder, ljus, mörker, ljus, mörker, ljus, mörker, ljus...
Har även pillat med annat och nu är den klar för provrepa. Sen besikta och om den går igenom är den besiktad för gott.

2 kommentarer:

  1. Jag har färdiggnussade Lucas blinkers... Ifall dom är värda mer än själva gnussandet så kunde dom varit (del)betalning av andra önskade ognussade delar!?

    Kanske Lucas och andra engelska delar är mer värda än motsvarande japanska delar?

    SvaraRadera
  2. Nu har jag ju gnussat klart på dessa jag hade och även fixat ihop elen så jag behöver ej fler.
    Delars värde beror på efterfrågan, Lucas är det nästan ingen som frågar efter såvida det inte finns en Lucas i närheten.

    SvaraRadera