fredag 22 september 2017

Suzuki RGV 250 VJ23


Köpte en frän hoj förra veckan osett, Suzuki RGV250SP 1997. Se bild på modell.
När jag tävlade på en sån Aprilia som var i ett tidigare inlägg så var det en vinnarhoj men Suzukis 1997 modell var egentligen bättre på alla punkter utan en, motorn var inte lika snabb och då kvittade resten på något sätt.

Häftigaste grejen med Suzukin från 1997 är att den har torrkoppling, motorn är inte en vidareutveckling av RGV motor som sitter i Aprilian eller tidigare RGVer utan en nykonstruktion.
Nu ska det bara luras ut vad den ska användas till.


När Suzuki RGV ägare söker delar så berättar de inte vilken årsmodell det är utan klipper till med kod VJ21 eller VJ22, inte helt lätt att veta vilken som är vilken. Nästa gång det händer så kan jag inte bara vara dryg som vanligt utan även säga, Fuck you I drive a VJ23.

Africa Twin ägarna är lika, de säger alltid RD04 eller RD07 och till skillnad mot RGV som det faktiskt finns ett intresse för från mig så har jag ingen större koll på de exakta åren de modellerna tillverkades. När jag frågar sen vilken årsmodell de har kommer oftast svaret, "Alla RD07 är lika".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar