måndag 7 augusti 2017

Tack Lennart

Lennart Segerqvist, vilken kille. Han har i år hjälpt mig med massor med både det ena och det andra och i lördags lånade han ut sin Triumph till mig så jag kunde i alla fall göra ett försök på att vinna tre under en dag. Det gick nästan vägen om inte om hade varit, dabbade mig i näst sista bromsningen efter rakan och fick i trean istället för tvåan (växelspaken är på en annan sida än den som jag är van med) vilket gjorde att det inte stoppade tillräckligt, blev till min och förhoppningsvis även Lennarts stora besvikelse tvåa efter Lasse Sandberg, en annan gång kanske.

På söndagen tävlade jag inte alls, hade inte lust och struntade i det, det var nog ingen som saknade mig och jag fick tid att titta på racingen istället.

Som åskådare noterade jag att det har kommit fram två nya yngre fortåkare, alltså såna som kan köra fort på riktigt, Jesper Persson och Ville Männistö i RD250 klassen pressade sina Yamahaer till tider som inte tror någon varit i närheten av förut i klassen, tror att de vann ett race var. Vi får hoppas att de kan gå vidare från denna klass till något annat, blir intressant i så fall.

6 kommentarer:

  1. Tomas,vilken förare.Jag får väl ta på mej 2:a platsen för jag inte ville byta däck,men det är roligt att låna ut cykeln till dej+att men får fina varvtider att skryta med.
    #55

    SvaraRadera
  2. Klart vi saknade Thomas,både snygg och dryg! ;-)

    SvaraRadera
  3. Klart vi saknade Thomas,både snygg och dryg! ;-)

    SvaraRadera
  4. Kul att fightas lite med dig i 250. De snabbaste RD-killarna och hojarna har verkligen utvecklats den sista åren. Gynnsamt med två duktiga killar som triggar varann till bättre och bättre tider. Det är utveckling genom konkurrens i dess bästa form. TZ250:orna i 7B är inte i närheten av dem. Konstigt nog, men konkurrensen i den klassen kanske inte finns på samma sätt. /Johan #21

    SvaraRadera
  5. Vilken undrar du om den är såld, har inte sålt något vad jag vet på sista tiden som är värt att nämna.

    SvaraRadera