torsdag 10 augusti 2017

Suzuki T20 Vinnarhoj

Du som var med på denna avigsida i början av sommaren minns säkert att det blev en större genomgång på min T20 Suzuki. Skälen till detta arbete var flera, först så behövdes en cykel som gick att vinna med på Årsracet i min fåfänga jakt på segrar under en dag och det lyckades då segern i 250 bärgades i lördags. Ett annat skäl var att den skulle kunna säljas utan att behöva skämmas och det är också något som lyckades, har inte sålt den men skämmas kommer jag inte behöva göra.
Så om du vill köpa en vinnarhoj med hög specifikation så var ej blyg utan slå mig en signal.

Detta får du för 50 000 kr
1966 Suzuki T20 baserad racer
Fontana fyrbackad 180mm trumma fram.
Marzocchi 35 mm gaffel
Ny aluminiumtank
Koni ställbara dämpare bak
Nova tätstegad växellåda, går ej att köpa just nu från Nova men priset är då den finns tillgänglig ca 25000 kr.
Nova rakskuren primärtransmission pris ny ca 4000kr
Kröber tändning och varvräknare
Motorn är trimmad av någon som vet vad som gäller, mycket fint utfört arbete, går bra och fort. Har varit mycket tillförlitlig och vid genomgång fanns inget att anmärka på. Jag har kört den ungefär 15 race och kanske vunnit hälften av dessa, har alltid kört den med låg kompression samt fett bestyckad. Motorn kan gå avsevärt mycket fortare med mindre munstycken, andra toppar och högre varvtal än de 10000 rpm som jag använt som gräns.

Det finns lite kvar att gör på cykeln, bättre lack, bättre bromsbelägg fram då Fontanan inte fungerar så bra som den borde. Mjukare fjädrar bak, snygga till avgasrören, få den korrekt injusterad.

Cykeln är en vinnare nu men om bromsen fram och fjädrarna bak fixas kommer den bli ännu snabbare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar