söndag 30 juli 2017

Mopedligister

 Har haft besök i dagarna tre av en hög med medelålders mopedister som bott hos oss i Gisslarbo och gjort vägarna osäkra under dagarna i Västmanland. Bilden ovan är från det fina Motormuseet i Köping som besöktes, av gubbarna på bilden är det idel motorkändisar och sinsemellan har de mer än tio stycken SM-titlar i olika motorcykelgrenar.
 Själv har jag inte varit någon vidare värd, mådde lite tjyvtjockt i torsdags och skyllde det på ett par glas vin som dracks dagen innan även om det var lite väl överdriven protest från min mage med tanke på mängden. Tog sen ett par öl med gubbarna på kvällen och mådde sen ännu tjyvtjockare på fredagen. Kämpade på med jobb, hundpromenader och annat slit fram till jag kom på att detta inte kunde vara så illa att min kropp inte skulle fixa denna förhållande vis lilla mängd och det bara blev värre och värre, mätte febern, nästan 39 grader. Då var det slut på värdandet och sängen uppsöktes, fan konstigt detta vad en kan kämpa på bara för man tror det är självförvållat.
Tyvärr innebar detta att jag har tappat bort 2-3 dagars mekande med racerhojar som behövs för att de ska vara i skick till Linköping samt att en mycket rolig helg med massor av historier som borde ha lyssnats på försvann. Ska försöka skruva lite ikväll, måste jobba med Spinnin Wheel först, har en prio gällande racing och vårt företag och där vinner alltid businessen.
 Idag har de åkt hem till Stockholm med omnejd, 18-19 mil på moped inger viss respekt.
 Räven hade inte den snyggaste moppen, kanske snabbast fast svår att växla.



 En sån här fast orange tillbringades det mycket tid på innan jag fyllde femton.
 Steve har Six Days kostymen på sig, officiell dress från Svemo 1971 om jag hörde rätt, kan även vara så att det är helt fel.




 Strutmopedist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar