fredag 20 januari 2017

Fotstöd

 Då det nya avgassystemet har annan dragning så krävs andra fotpinnar. Hittade en 5mm aluplåt av den styva sorten som fungerar som prototypmaterial.
 Det visade sig att det gick att klippa den med min plåtsax som jag själv tillverkade på verkstadsskolan som sjuttonåring. Just detta ex plockade jag ihop men alla delarna är troligen inte tillverkade av mig även om vissa kan vara det.
Trodde faktiskt inte den skulle fixa plåten men finspångare kan överraska positivt någon gång även om det är sällan.
 Hursomhelst, efter lite borrande, klippande och flexande så fanns det en grund att stå på. Just såna här jobb är min far för jävla bra på men han var ju inte här igår, skulle han varit det skulle nog allt varit klart nu inte bara en tunn plåt.
 Ungefär så här kommer det se ut när det är klart.

1 kommentar:

  1. Det verkar bli superfint även om inte pappa är med .
    Runrun

    SvaraRadera