måndag 14 november 2016

Rudgemekanisering

 Igår var det fars dag och min far han är en hejare på Rudge, han kan så mycket om dessa att bara det lilla han har glömt är mer än vad jag nånsin kommer lära mig.
Tänkte hursomhelst att det kanske är dags att förkovra sig i ämnet lite och smutsa ner fingrarna och det fanns en 1930 motor som kändes som en bra början.
Tyvärr var jag inte den första som försökte lära sig något med just denna och lagningarna var många och inte av högsta klass, hoppas att föregående elev trots det lärde sig något, jag lärde mig hur det inte ska lagas i alla fall. Ska rengöra del för del nu men det kan nog bli mer jobb än det var tänkt innan det smäller och puffar om denna igen.

1 kommentar:

  1. Titta här så får du se en Rudge TTR (#25) som går av bara den. Piloterna är inga blåbär dom heller.

    SvaraRadera