lördag 17 september 2016

Seventh son of a seventh son.



Den sjunde sonen till en sjunde son sägs besitta krafter som går bortom mänsklig fattningsförmåga. Nå, så vitt jag känner till är jag den förstfödde sonen. Och han som, utifrån vad som informerats mig, är min ende son är således också den förstfödde. Likväl! Han besitter besynnerliga krafter!
 Hans far monterade nya ekrar och ny fälg på sitt gamla Hondanav. Inget underligt, ren mekanik att montera två delar till varandra, sånt begriper jag. Men där tar mina möjligheter på området slut. Vi går in i en mörk zon där kunskap, tålamod, träning och erfarenhet saknar relevans. En parallell dimension där andra förmågor krävs.
 "We´re not in Kansas anymore"...

Att få till ett hjul som är runt/rakt på alla nu kända ledder.?.  Det låter sig inte göras medelst ekernyckel...


Det jag kunde bidra med var att frakta hjulet till hjälpen. (Hur gör de som inte har en lokalproducerad schascykel i sin ägo?) Hjälp i form av en son som, genom för mig okända vägar, kommunicerar med väsen som ger honom insikt i trolldom, svartkonst, häxeri, hokuspokus och magi!

 Ödmjukt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar