lördag 17 september 2016

Fint, som fnöske

 Dubbelt så fort hade det gått om jag hade byggt trappen själv men det hade inte ens blivit hälften så bra som det blev. Allas vår vän Börje fixade till trappan så att vi nu kan gå den normala vägen igen men den blev så fin så att vi tar av oss ytterskorna redan innan den beträdes.
 Typiskt detta med snickeri, mina planer fallerar alltid, skulle bara få dit en trapp men den blev så snygg så nu måste allt annat göras fint också, mina tilltänkta enkla räcken och stolpar fick skrotas och nu blir det flådigt värre när det  är klart.
Förövrigt fick jag inte hjälpa till, var mest i vägen och störde enligt Ivarsson.

2 kommentarer:

  1. Fint som snus har jag hört, men som fnöske. Menar du att trappen är lättantändlig? Snyggt och tryggt verkar det iaf bli. Till skillnad mot innan.

    SvaraRadera
  2. Har nu i åratal kört olika varianter på fnösket, nu äntligen så reagerades det.

    SvaraRadera