torsdag 5 maj 2016

Nytändning


Efter att alldeles för mycket flängt runt i vårt rike och förtjänat mitt uppehälle på det sätt jag kan, med talet, så till den milda grad att jag slutligen talade mig hes o tvingade åhörarna att sitta knäpptysta för att uppfatta något, i allt för flitigt tempo under hela April månad är det så äntligen några sköna dagar i hemmet som väntar. Lyckligtvis fick jag åtminstone tillbringa denna veckas arbetsdagar hemma i mitt Dalarna, tack vare det undslapp jag den gnagande känslan av att mina dagar tillbringas med att kasta pärlor till svin...
  Nu så! Glad ivrig och fylld med den glöd som ledighet och solsken i kombination ger, skall jag ta itu med både det ena och det andra. Långt upp på listan står ignitionen till min gamla RM, delarna dök nyligen upp i en liten pappkartong. När man får ett helt nytt elsystem i en papplåda ändå från utlandet känner man sig onekligen som en av de stora killarna! Antagligen blir det ganska lätt att montera dessa prylar från de elektroniska snillena i Belgien. En frisk motor tänder som bekant på varje varv så räkenskaperna bör inte bli så avancerade.

 Ödmjukt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar