torsdag 11 februari 2016

Håll avståndet

Om du mot förmodan har sett ett race där jag vunnit så var det knappast så att det var en överlägsen vinst. Är inte bara dryg utan även lat och tycker inte om att anstränga mig i onödan, bilden ovan är från Årsracet och visar hur Kenny antagligen jobbar hårt för att komma ifatt. Har kollat tider på Amigoo gällande just de två heaten som kördes i Linköping och det är så att Kenny körde flera snabba varv än mig och till och med snabbaste en av dagarna men var ändå egentligen aldrig nära en seger.
Som racerförare är jag bra på två saker, troligen bättre än de flesta gällande dessa som är följande.
1. Första varvet
2. Andra varvet
Sen brukar jag bli lat och håller avstånd, 1-2 sekunder är lagom, en annan sak som är fint är att ha en knarr som går jättefort rakt fram, det hjälper till om en skulle bli omkörd.
Hoppas att det kommer bli lika med trippeln, med småHondan kommer det inte bli det där kommer det få kämpas alla varv för att nå pallen i nästa klass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar