fredag 1 januari 2016

Ny dans, ny chans

Förra året gick bra, vann i de klasser jag körde och det mesta fungerade förutom Finlandstävlingen som blev till skit med motorras på båda knarrarna.
En höjdpunkt angående min racing var lördagen på Årsracet då jag vann två klasser och Peter Lindén en tredje, alla tre cyklar har skruvats ihop av mig och att få in tre första platser på en dag med tre cyklar var stort. Det finns många som har hela team med bussar och tält stora som arenor med sig men som inte ens klarar av att leverera en cykel till start då de rasat redan på träningen.
en annan höjdare var Karlskoga där fyra segrar av fyra möjliga togs.
Då det var mest glädje var trots allt efter vinsten med stora cykeln på Våler, den banan är inte min favvis och segern kom efter hårt arbete med ständig uppbackning, trodde inte på det innan start, då var Thomas nöjd.

Planerna för 2016 är inte så märkliga, ska detta år få ihop Trippeln vilket har nämnts redan i nydansnychansinlägget 2012 och säkert 13, 14 och 15 med men i 16 kommer det hända. Målet med den får bli att vinna ett race eller fler och vinna det mesta 2017. Kommer inte ha möjlighet att köra den finska tävlingen på grund av omständigheter som inte kan rås på så att vinna nordiska mästerskapen blir svårt så det blir ett mellanår.

SmåHondan ska bli lite större och köras i 350, målet där blir att vinna alla race som det ställs upp i, cykeln fungerar men kommer behöva mer effekt. hade planer på att göra radikala förändringar på chassiet men förstår redan nu att det inte kommer hinnas. Motor måste däremot byggas en ny, planen är att behålla den gamla intakt så att en reservpuffra finns klar om det brakar, den motor som körts i tvåfemtio har lite mer än 250cc då den går på sista överdimensionen så den borde funka fint i 350 med.
 
Två klasser räcker men kanske kan köra Pecketten i något race, eller Bimotan, troligt är att någon av dessa kommer fram till Årsracet samt har även en fundering på att köra i Tyskland.

Endurancen vore även det tufft att testa men det finns inte tid till det tror jag samt att en teamkamrat saknas, måste även bygga klart en knarr. Har lite planer angående detta men ska prioritera trippelns utveckling i år så byggande av ISR racer får komma senare.

Resten av livet funkar som det ska just nu och där finns det inte mycket att göra eller ändra på, kan ärligt säga att jag är nöjd. Funderar ofta på hur det har blivit för mig och Paula här i Gisslarbo jämfört med livet i Huddinge och kan inte annat göra än att rekommendera bystan. Har även två bekanta som har flyttat från Stockholm under de senaste åren och jag är ganska säker på att de inte ångrar sig, om du sitter fast någonstans och inte är nöjd så finns det alternativ.

Gott nytt år på er

1 kommentar: