onsdag 14 oktober 2015

Ramsned


 Nåja, egentligen var den bara lite ramböjd efter Skrotbaronens ystra framfart över stock och sten på herrgårdsägorna. Som gammal eparaggare o folkraceåkare fanns lämplig utrustning att låna i bekantskapskretsen så ingen fara med det. Får mig dock att tänka på när den första rysscykeln skulle svenskreggas o jag försökte få klarhet i om/hur det tack vare de tre hjulen var möjligt att regga för B-kort. Fick tag på en mycket trevlig och kunnig man på Bilprovningens informationsavdelning. Han rabblade vinklar, inbördes förhållanden, parallellitet och annat i luren. Min långa tystnad tolkade han, helt korrekt, som att jag inte hängde med.
- Vi säger så här då, för att kunna B-reggas måste den lämna tre spår i snön.
Sen tillade han, som om han känt mig.
- Å ramsned gills inte.

 Ödmjukt

1 kommentar:

  1. Vad som slår mig är att Owen Greenwood och Rolf Biland mao konstruerade nåt som kunde ha körts på B kort istället för sidvagns racing

    SvaraRadera