tisdag 6 oktober 2015

Larssons resebyrå


 Bjöds härom dagen på trevlig tillställning/utflykt. Eftersom detta är året då jag officiellt blev medelålders, sålde hojen o köpte cab, fick researrangören, motormannen och vännen Svante även hålla med cykel. Som medelålders passar det ju förträffligt att för första gången i sitt liv prova en Bumse, inte alls så tokigt som jag hade hoppats att en så "mogen" cykel skulle vara... Med avresa från Säters centralpunkt, Willys butiken, bar det för de fjorton församlade ekipagen iväg längs vackra, slingriga höstvägar. Till o med en krokigt kuperad skitskoj K-märkt väg hade Svante hittat, visste inte ens att det fanns såna? I den så kallade "Gläfsekroken" lämnade Sätermannen ett bromsspår i gruset efter sig, om det var min erfarenhet som motorcyklist eller min allmänt flegmatiska hållning till livets överraskningar som hindrade att bromsspår lades även i kalsongen forskar vi inte vidare i.

Vacker plats för ett stopp o trevlig samling nya, gamla o hembyggda hojar.

Vädret var kalas, vägarna kalas för den här typen av övning o därtill hade det lånats en stuga med sjötomt där fru Larsson med bravur stod för cateringen! Tack för gott initiativ, gott genomförande och cykellån!

 Ödmjukt

1 kommentar:

  1. Det här med resebyrå var ju en ide, men den skulle snart gå bankrutt eftersom min oförmåga att ta betalt håller i sig. Kul att det blev uppskattat, jag låter stafettpinnen gå vidare.

    SvaraRadera