tisdag 28 juli 2015

Testpilot

 Var på Sviesta idag med mina cyklar så Lindén kunde provköra. Han verkar inte ha så stora krav för allt är bara bra och roligt, verkade tycka om Bakkern men det känns som en packmoped skulle varit görskoj med, eller en Guldvinge, kanske Ural osv osv. Små ändringar sen var han nöjd.
 Han drog även ett fåtal varv på Pecketten, notera hur stor knarren ser ut, så brukar det inte se ut när jag kör. En del har turen att födas och växa upp i rätt format. Även denna cykel var görsköj men för låg sadel, motorn drog som ett djur och den skulle nog kunna vara en toppknarr i Europa med enligt Peter.
 Nu blir du tvåa...

5 kommentarer:

  1. Kan jag titulera mig "Teamkamrat med Lindén" nu när vi båda har kört i Nonshines färger? Eller?

    SvaraRadera
  2. Nja, det är nog så att det är jag som får ta åt mig äran av att ha haft toppkuskar i stallet. Teamkamrat borde nog vara om man är med i samma tävling.
    Hoppas innerligt att Peter gör bättre ifrån sig än dig, fast det du gjorde med Tallisen var imponerande och cykeln blev såld vilket var målet.
    Bakkern är också till salu.

    SvaraRadera
  3. Vi bör således rangordnas efter hur snart efter tävlingen respektive cykel faktiskt såldes?

    SvaraRadera
  4. Ungefär så men ditt namn ger inte samma proveniens som Lindéns, han kan nog till och med få priset att öka.
    Egentligen konstigt då chansen att han kör fort och vinner på vilken hoj som helst är stor men om exempelvis jag skulle vinna måste det vara en kanonknarr.
    Pris och tidsrymd är vad som räknas.

    SvaraRadera
  5. Det gick ju fint, värdestegringen torde vara kraftigt efter lördagens defilering.

    SvaraRadera