måndag 29 juni 2015

Yamaha XJ600 Diversion

Vi eller rättare sagt jag gör i stort sett aldrig iordning motorcyklar, behandlar alla lika, fina och ofina går med största sannolikhet i bitar. Yamahan på bilden skulle jag gärna ha plockat isär men den behövdes för att avsluta en långdragen byteshistoria, med långdragen menas minst fem år. Olika anledningar till att det inte plockas ihop fler finns, mest kanske min aversion mot besiktningar men även att det oftast är ett digert arbete att få det att fungera bra samt att få det sålt. Trots att den röda cykeln på bilden var i trafik så sent som för två år sedan och är både välservad och fin fick jag lägga 3-4 timmar på att få den at gå som jag önskar. Ska nu besiktas och sen bytas mot något avsevärt mycket mer intressant, faktiskt även det från pianofabriken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar