onsdag 17 juni 2015

Oscarssons Radio och TV

I Köping är det ingen idé för elektronikkedjor att försöka slå ner sina bopålar, alla handlar hos Oscarsson så även vi. Gamla sortens handlare med trånga lokaler och ett kunnande som är nedärvt i generationer. Det är till och med så konstigt att det lagas elektronik där. Min Laptimer slutade fungera i Finland och garantin var slut, satte mig således i 164an och rullade in till Köping. Magnus beklagade och sa att detta aldrig skulle gå att laga och att han inte fattade ens vad det var för slik apparat, samtidigt plockade han isär den och när klagosången var som störst så hoppade apparaten igång, fixad. Glädjen var stor hos mig då en slik devis kostar nästan fyra lax men Oscarsson sa att det bara var tur att den gick att laga. Efter tack och bock så återkom jag med en mindre present som jag hoppas ska väl smaka.
En annan kul grej med affären är att det finns Luxor TV och radios från begynnelsen i skyltfönstret samt den absolut sista TVn som Luxor tillverkade 1989 (tror jag) står på hyllan, alltså inte sista modellen utan den sista televisionsapparaten överhuvudtaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar