måndag 8 juni 2015

Fiasko i Finland

Brasse
En positiv sak med tävlandet i Finland var att det inte kördes omkull, en annan att det inte gick åt så mycket soppa.
Som vanligt var det fina tävlingar på Jurva, bra arrangemang med tidsplaner som håller, nya banan var mycket bra och jag lyckades tam mig hela fyra varv på Pecketten innan insugskammen slutade rotera trots att resten av motorn gjorde det, slutkört.
Med Hondan i 250cc gick det faktiskt riktigt fort, Pena på sin riktigt snabba Aermacchi var 2 sekunder snabbare och sen var det nog 5 sekunder till trean på tidsträningen.
Sen kom regnet i racet, jag låg tvåa när det var två-tre varv kvar och min plan var inte att förbli på den platsen, började hala in Timo på T20 Suzukin, satte snabbaste varv på racet innan motorn sa upp sig med ett kras, troligen vevstakslagret.
Hade sen ordnat med lån av Ubbes (eller Urban Sundin som han heter) CB350 till Forgotten racet som ersättare till men Peckett och i ännu mer regn från sista startplats kom jag trea trots att endast halvgas kunde användas. Fick med mig 16 poäng sammanlagt under hela helgen och det tack vare Ubbe som jag verkligen vill tacka.
Min tillfälliga teamkamrat Börje förlorade på lördagen mot Roffe Granlund men vann igår med sin BSA B33.
Ska köra i Norge om tre-fyra dagar har lite att stå i nu.

1 kommentar:

  1. Dom där Japanarna verkar lite sköra.Det är nog dax att få igång BSA n.
    #55

    SvaraRadera