torsdag 21 maj 2015

Harris

 Har idag ungefär 4-5 år sedan jag köpte den kört med min Harris Magnum. Efter förgasarbyte så gick den och som den gick. Är van med min GS1000 baserade racer som är snabb men den är även preppad rejält, Harrisen har en GSX1100R motor som är två generationer senare i Suzukis modellprogram och den puffran har nog lika mycket eller mer än racermotorn i Pecketten.
Har alltid tänkt att det ska bli en Forgotten racer av Harrisen och det lilla som jag körde den idag gav mersmak, bilden kanske visar föregångaren och uppföljaren. Har en färdig GS1000 motor som ligger och vilar sig, den är vassare än puffran i min nuvarande racer.

3 kommentarer:

  1. Tjenixen
    Är inte det där en Harris magnum 2? Den passar väl in i formula och inte i forgotten?

    SvaraRadera
  2. Är dock både snygg och ball. Många + poäng på det.

    SvaraRadera
  3. Det är en Magnum 2 men om det byts till Magnum 1 plast blir det en sån som kom 1978, större skillnad är det inte på ramarna.

    SvaraRadera