måndag 18 maj 2015

Falkenberg 2015

Matmor
 Fredagen började med test av bana och knarrar, Hondan gick riktigt bra och Pecketten likaså, banan var inte lika bra. Har aldrig varit med om att så många har vurpat, jag tror att det var 4 som kastade sig framför mig under den kvart jag körde med stora hojen. Från vår plats i depån kunde vi se vänstern i nya chikanen som säkert 20-30 förare la sig i under helgen, inte bra och förstör en annars fantastiskt rolig bana. Chikanen som jag inte kört i förut var en besvikelse, inte bara på grund av asfalten utan även att dragningen var så oharmonisk.
 Cykeln ovan är den ESW som Börje levererade till Kalmar i vintras, då hade det varit en stånka i den men nu en Rotax 250 igen. Mitt första race på min nya tvåfemtion gick galant, startade i första led och tog starten före ett koppel med RD250 som kör i en annan klass. I inbromsningen in i chikanen så hörde jag att någon gick omkull bakom mig och turligt nog så var det inte rakt bakom, Ville Männisto och hans RD gled om mig på insidan och jag körde rakt fram på escapen. Kom snabbt ut på banan igen och i Villervallan som hade blivit fick jag en stor ledning direkt. Det var blött och jag körde i lagom tempo när första RDn körde förbi,se kom en till, vid en kik bakåt så låg Micke där också så gick jag upp i täten igen för att ha lite distans, blev först i mål i båda klasserna även om endast en räknas.
 i forgotten spöregnade det, jag hade inte tankat och hamnade i depån och kunde inte starta, när det hade hällts bensin i tanken så startade knarren men racet var kört för min del men det blev rödflaggat efter krasch på första varvet, ny dans, ny chans. Tog sen starten, körde ifrån alla i regnet innan cykeln slutade gå när det var 2-3 varv kvar, tappade 12 sekunder på dessa varv och blev trea. ´Vatten i bränslefiltret tror jag det var som felade, gick bara på två cylindrar och det knappt alls.
 Mannen ovan var snabbast av alla i alla klasser, svårt att tro, alltså han till vänster. Kim Raes Jensen, vilken grabb, när jag blir stor ska jag bli lika rask som han.
 Harris Laverdan ovan hade pole i Forgotten, ny i klassen som förövrigt var den med mest deltagare, regn var dock inte Rune Vangens melodi, om det hade varit torrt skulle jag fått gasa för att klån.
i söndagens två femtio kom jag två på grund av min egen idioti, gav bort segern till Micke som vann den välförtjänt, skäms gör jag.
 Claes på Ducatin som nog var den cykel som passade bäst på Falkenberg var med i första led men fick inte till det i regnet men snart kommer han bli svår att tass med.
Söndagens race gick i värsta möjliga förhållande, upptorkande, starta i blött och gick i mål i nästan torrt. Låg länge tvåa efter en norsk Guzzi men bromsade mig förbi honom innan högern ut på rakan och lämnade honom där, Eskil Tin som vann på lördagen även han på en Guzzi kom tvåa.

 DucceClasse har tobaksspons i ryggen, antagligen är stället förbjudet på en racerbana i Sverige enligt lagen om reklam och sport.
Söndagens segrare i 250cc och mamma, pappa Wihlborg

1 kommentar:

  1. Grattis till alla pokaler,även ett grattis till Micke och Per för bra körning.
    #55

    SvaraRadera