fredag 24 april 2015

Inte riktigt hundra

Kunde inte låta bli att hänga på kåpan och allt annat så att resultatet av viktbesparningarna kunde summeras.
Startvikten var ca 101,5 - 102 kg och nu väger den in på 99 kg. Cykeln är alltså två och en halv procent lättare nu, vikten är utan bensin men annars komplett inklusive batteri. Det går att fixa två kilo till men det kostar lite pengar, ny kåpa och titan i pipan, sen efter det så kostar nästa kilo avsevärt mycket mer.
Provsatte även cykeln och den är trång, kommer behöva snida ihop nya styren och flytta pinnarna, sen blir det bra.
Min son Joel är född 1999 och får till allas utan hans egen förnöjelse höra ibland att han inte är riktigt hundra. Har en kamrat som är stockholmare och håller föredrag runt om i Svea rike, han brukar starta sina föredrag på bystan med skämtet om att han inte borde kallas nollåtta utan nittionia, avväpnande och välfungerande.

3 kommentarer:

  1. Hur mycket väger batteriet?

    Klarar du ett race på ett 3Ah RC-batteripaket så kunde man löda ihop ett 12V batteripaket på ca 530gram. 2Ah paket på ca 300 gram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg att det t.ex. finns färdigt paket på 2,2Ah och det väger inte mer än 223g

      Radera
  2. 450 gram väger batteriet jag använder, skulle kunna vara lättare men använder samma på annan knarr, det är praktiskt.

    SvaraRadera