måndag 13 april 2015

Dagarna går

 Det är inte så att all min tid kan tas upp med byggande av racerknarrar, fick exempelvis starta vår Agriette för fräsning av potatisland. I med ettan och kvarts gas och 10 minuter senare var det klart. Vad trean med full kastrull ska vara bra för kommer jag ta reda på en annan gång.
 Gisslarbo har även fått nya invånare, äggkuvösen har idag levererat 4 kycklingar och det kommer nog ett par till i natt, alla är hönor hoppas vi. Notera att en vill ut på bilden, Stella och Doris har döpt pipparna till Molly, Holly, Polly och Dolly, de verkar tro att det är papegojor vi fått. Det där med ägg är annars för jävla underligt, inget av det som kommer ut när de kläcks finns i äggen då jag knäcker dem, trolleri.
 Gjorde även klart cylindern till Hondan, Planade den i svarven, skulle sen glatt väga den får att pricka av ett par gram till, 1,5mm större borr borde väga ca 150-200 gram mindre men skit blev det, annan modell på yttercyllen gjorde att den förväntade glädjen försattes i knasläge, plussar vikten med 150 gram i stället. Aldrig blir det bra, nu försöker jag ställa in kammen, det är krångligt, kommer sluta med att jag behöver fräsa ur nya fina kolven gissar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar