fredag 6 mars 2015

Resa Norge - Göteborg

 Klev upp i ottan igår för att kör en tur västerut, efter ett par timmar anländes det till Momarken där det fanns en jättestor Speedwaybana.
 Ett av målen med resan var att titta på en väldig massa motorcykeldelar som låg huller om buller i en lada på landet. Bilden ovan visar ett av de rum som det var lite ordning i och inte så fullpackat i.
 Styrde sen söderut mot Sverige, som av en slump så åktes det förbi Rudskogens racerbana som jag aldrig har kört på och grindarna var öppna. Anläggningen var imponerande och det vore kul att få köra där, jag gissar att räckena runt banan är det som hindrar motorcykeltävlingar. Jag skulle tro att detta är den bana i Norden som har högst klass, mitt intryck var att det var toppskick på allt, Gocartslingan skulle räcka som racerbana för mig. Södra Norge ses vara en god plats, 2 st Racerbanor inom en acceptabel radie.
 Svinesundsbron passerades med fart, imponerande men det fanns en annan bro ett tiotal mil längre söderut som imponerade mer.
 Västkusten är okänd mark för mig så en extraexpedition behövdes, väg 163 via Grebbestad och Fjällbacka var finfin för det ändamålet.
Slutligen besök i en Göteborgsförort där en CB900 motor bytte ägare innan kosan togs mot Gisslarbo, strax över hundra mil på en dag blev det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar