lördag 31 januari 2015

TT-Replica

Kolla vilken fräsig Rudge, en sån skulle en ha.

4 kommentarer:

  1. Simo Nieminens TT-Rep 1933 . Bilden är tagen i depån i Tiilimäen Ajo i Björneborg (Pori) den 9/5 1992
    Har för mej att du var med den gången Thomas, eller hur.
    Runrun

    SvaraRadera
  2. Den stilige gentlemannen i skägg känner jag igen......

    SvaraRadera
  3. Stilig man i skägg?

    Det kan vara så att vi åkte då, du hade lastat min Saab 900 Turbo med någon knarr, tror det var AJS 7R. Turbon skar redan vid Nyköping så vi åkte med turen genom Finland med ett maxvarv på ca 2000 varv eller liknande. Den där Saaben var kul när den gick men det var sällan, billig att köpa men dyr att ha.
    Funderade lite på om jag är den unge mannen i bakgrunden men så är det inte.
    Det som annars minns är att jag fick se Fangio på riktigt i Helsingfors då det var något jubileum för Djurgårdsloppet. Minns inte om han körde men Mercedes hade skeppat dit några extrafina racerbilar som han hade kört. Bilarna hade förövrigt säkerhetsvakter som tillbehör.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo du Thomas Morsdag och Djurgådsloppet i Helsingfors der fick du se Fangios Mersedes W 196 från 1955 med vilken han vann VM , Picko Troberg körde Maserati 6 CM från -40 talet , Timo Mäkinen körde fabriks D type Jaguar, Robert Paulig och Curt Lincoln körde Ferrari Testa Rossa 1955 , Midjet Cooper med manx motor,Lotus och en del andra exklusiviteter.
      Jag körde AJS 7R 1957 men efter första körningen kom polisen fram till oss som körde MC och sade att vi körde på tok för fort,så jag körde inte det andra , utan tittade på bilarna när dom körde . Erik Carlsson "på taket"fick soppatorsk på sista varvet med SAAB racern så den fick skuffas till depån . Det var en minnesvärd morsdag i Helsingfors .

      Radera