lördag 17 januari 2015

Kan själv



 Sätermannen har fått utstå en del spe, inte bara här på webbens baksida utan även av sina "vänner" IRL, för att han inte är karl nog att ekra ett hjul. Nå, det är han inte. Men kränger gummi det gör jag minsann själv. Åtminstone sedan 15 år tillbaks när vännen Fredlund tröttnade på mitt tjat om hjälp och inte bara gav mig ett par lektioner i krängningens ädla konst utan därtill ett par schyssta däckjärn!
Notera inte bara att fälgen klarat sig från större skrapmärken utan också att jag anser mig så haj på det här att däcklås används även fram där de egentligen mest bara fyller funktionen att malla sig.
 Ödmjukt

7 kommentarer:

  1. Att kränga däck duger inte som bortförklaring. Jag tror nog Dina Irländska vänner kommer att pika Dig lika mycket som Dalmasarna.

    SvaraRadera
  2. Du är ju så ung än, tids nog lär du dig ekra också, börja med Dneprhjul de är enklast.

    SvaraRadera
  3. När jag gick i fyran skulle vi visa hur man gör något inför alla andra i klassen. En del spelade blockflöjt, andra fjollade med en boll, jag visade hur man lagade punka på cykeln. Då var jag tio och kunde skina med att kunna kränga däck, att skina vid med samma sak om en är över tolv känns sådär.

    SvaraRadera
  4. Jag kan inte skryta att jag var så brådmogen. Jag var nog en 14-15år innan jag började kränga på gummi. Jobbigast var det att stå i kiosken och köpa dem, pinsamt rätt ut sagt.

    SvaraRadera
  5. Som överårig/viktig racerförarare (nåja), tycker jag att detta är högst intressant. Själv anser jag mig bättre på att ekra hjul än att kränga däck, Det verkar mao som om undertacknad och Sätermannen kompleterar varandra rätt bra. KANSKE NÅGOT ATT BYGGA VIDARE PÅ?

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att Sätermannen ska ta på sig uppgiften att vara teammekaniker till 100% utöver de ströinhopp som har gjorts tidigare med den äran. Utöver att vara Nonshines International Sales Manager.

    SvaraRadera
  7. Gillar dig Per! Istället för att stämma in i "jagärsådjävlamachojag,detärintedu"-kören törs du stå för att man inte måste kunna BÅDE ekra hjul och kränga gummi för att ha ett mänskovärde. Tycker också om tanken att kanske bygga upp nått vackert tillsammans med dig.
    Tilltalas nog därtill av tanken på mig själv som International Racing Mechanic, tycker definitivt om att äras för mina tidigare insatser. Även titeln International Sales Manager är nått jag gillar.

    SvaraRadera