måndag 3 november 2014

Veckans kruka

 Hittade en fin jethjälm på en hatthylla idag, har sett den på samma plats i tre år men aldrig tagit notis om den, men den tredje november i år så noterades den. Faktiskt en schyrre störtkruka med rätt stuk och den passade finfint på min arma skalle som bonus.
 Min bästa vän under tonåren hade en blå Stadium om mitt minne inte sviker, en dag så pissade katten i den så han skaffade en annan. Pisshjälmen användes därefter endast som lånehjälm.
Hoppas att ingen katt har hittat denna avbildade så jag slipper låna ut den.
Stadium var ganska vanlig moppehjälm, tror att jag vet var de såldes och från vilket land de kommer men ska ej spekulera i det. Säkert är att någon av alla hjälmfetischister som ständigt besöker denna webbens dystra avkrok vet bättre.
Svemogodkänd är den med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar