tisdag 4 november 2014

Planen

Förra hösten handlade jag på mig en Trident för att få en motor till BSAn som har lånats mig. Cykeln såldes med en reservmotor på sidan som skulle användas som utgångsläge för racerns puffra. Planen som var att bygga en lite skön knarr och sälja den med den fyrväxlade motorn som medföljde och behålla den fempetade har nu ändrats. Kommer sälja den i delar och behålla båda motorerna, kräver mindre arbetsinsats och ger mer ekonomisk vinning enligt mina smarta beräkningar.
Om du behöver en del till en Triumph T150 1971 så är det stor chans att du hittar den hos mig, det finns även originaltank och sadel eller Rickman Caferacerkit till den eller varför inte slå till på ram med papper.
Hoppas och tror att det kommer bli så bra resultat i kassan så att en order kan läggas på trimbitar från England.
Har även funderat lite på om en sponsor skulle skaffas men så länge ingen verkligen kommer med ett erbjudande så kommer min ansträngning gällande det inte vara så betungande. Om det nu skulle vara så så måste jag ju vinna alla race för att leva upp till förväntningarna, å andra sidan så finns det kravet redan från början men då av lite mer privat karaktär. Skulle dock vara fränt med ett Championspons igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar