söndag 23 november 2014

Huvudstan

Har besökt den stora staden och haft ett par trevliga kvällar där. Fredagen tillbringades med allas vår förebild Irene Gunnarsson som bjöd på god mat och goda samtal. Vi kikade sedan på racingnostalgi och hittade till och med bilder på bloggarn själv. Tagen år 2000 efter lördagens 500 race som jag vann, mannen som flinar bredvid är Erik jävla Andersson, notera att jag är längre än honom även fast jag sitter på min Honda. Erik är en hård motståndare som kör bra men har även den svårslagna lättheten, året innan så tävlade vi mot varann och viktskillnaden mellan oss var nästan 50 kg om knarrarna räknades med, då fick man ligga på för att inte bli avhängd ut ur sväng.
Detta var den sista vinsten som togs med denna hoj, kraschade den sedan sönder och samman på Gelleråsen och på söndagen blev jag avputtad av en varvning i Torparsvängen, han menande nog inget illa med att försöka lämna plats men det fanns en meter på utsidan som jag skulle åka på, Sandberg var på insidan och vann racet.
Slutligen så kan man se att Grandell är ganska fet, hade träffat min blivande fru som inte bara är vacker och trevlig utan även en hejare på att laga mat. Hade även brutit vänsterhanden tidigare på året och kunde knappt hålla i styret samtidigt som konditionen var körd i botten, blev faktiskt överraskad själv då jag lyckades komma först i mål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar