lördag 4 oktober 2014

Fegis




Talang i önskad omfattning saknas tyvärr. Detta till trots leker jag ju gärna med nån gammal mc emellanåt. Cross kör jag med förtjusning, i mitt tempo då förstås. Enduro undviker jag numer, bära motorcykel genom skogen känns inte värdigt en man som passerat fyrtio. Inom Road Racingen har jag tagit de första staplande stegen. Några varv på Speedway ovalen, check. Någon sväng på Isracinghojen, check. Trial har nog egentligen aldrig lockat, även om min farthunger inte är särdeles stor så är den med råge större än mitt balanssinne. Nån liten tjuvtur på fars Trialhoj blev det förstås ändå i ungdomen. Supermotard, check. Minimoto, check. En Dragracingcykel skulle jag knappast våga köra på full trottelhiss men skulle prova en. Stubbrace, check. Isbana, check. Sidvagn på asfalt har tack vare min mycket gode vän och Gröna faran redan testats. Vid det här laget har jag vid ett par tillfällen köpt ekipage i ambition att testa Crossbanan med sivagn, förhoppningsvis får jag snart ihop det senaste försöket... Endurance, jo tack, med framgång. Men Hillclimb, nä där har vi en mc-sport jag aldrig varit sugen att prova själv.

 Ödmjukt

3 kommentarer:

  1. Tycker nog att mina 20 år som talanglös Enduropilot har innehållit alla dom dicipliner du nämnt. Däremot så har mitt sivagnsåkande bara varit på crossbanan det var visserligen skoj men aningen fånigt då man tar tillvara det sämsta av såväl mc åkande som bilåkande.

    SvaraRadera
  2. Behöver du en liten stillsam Hillclimbkurs så står jag till tjänst.
    P.s i går åt jag och frugan upp vinstmiddagen i Rättvik.
    Hillclimbkungen.

    SvaraRadera
  3. Casey Stoner har talang i tillräcklig mängd, man tycker han borde vara lyckligare än oss andra men han ser inte alltid så glad ut.

    SvaraRadera