lördag 6 september 2014

Falun

 Av någon anledning har jag missat marknaden på Lugnet varje år sedan 1986, det ska ej upprepas. Bästa marknaden som kanske besökts, fanns massor med grejor, även gammalt som tio- och tjugotal, hela cyklar, ovanliga och vanliga cyklar, bra och mindre bra priser, krimset och kramset samlat i ett avlägset undvikbart hörn.
 Eftersom jag sålde hela dagen så hann jag inte med att handla så mycket men gjorde en snabbräd på morgonen, missade en CB350 ca 1970 då vi ej kom överens om priset. Fånigt av mig då det bara handlade om en femhundring men ibland så blir man dumsnål. Var såld sen så klart då äntligen en möjlighet uppenbarades att gå tillbaka för att vika ner mig i förhandlingen.
Sålde bra med grejor själv, nasade iväg Viktoriatandemen och en DKW påhängare från ca 1920 samt en massa annat löst, tack vare att jag inte hann handla så mycket så gick det ihop sig.
Nästa år så kommer jag inte missa marknaden i Falun om det kan undvikas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar