tisdag 23 september 2014

Besvikelse

Bilden visar Stella 5 år som skjutsar sin lillasyster Doris 2 år, bilden är tagen 2009. Man tycker ju att man har varit en god förälder som gett ungarna en egen knarr som de får köra med redan innan de ens börjat skolan och trots mina idoga försök att få dem intresserade av det viktiga i livet så verkar de inte fatta grejen.
Nu fem år senare vill de ha en häst, jag som hoppades på att de skulle bli fräna brudar med skit under naglarna och hår på bröstet.
Med pojken är det ännu värre, han spelar fotboll.
Detta måste det nog ses som ett misslyckande från min sida, jag känner mig som farsan till den där grabben som vill ha en synt när han konfirmerar sig. Ska ärligt säga att när jag hörde/såg den låten i macken första gången så fatta jag inte hur man kunde välja ett piano framför en moppe man kan trimma, fattade inte heller andra gången eller tredje den hördes, inte ens den hundrade gången klykade jag, kommer nog aldrig få den insikten än att den där otacksamma kristendomsdyrkaren inte hade en kanonfarsa.

6 kommentarer:

  1. Pust,
    Vem har inte en fotbollsspelande son...?

    /#41

    SvaraRadera
  2. Jag förstår er känsla.
    Min största oro är att grabben börjar med fotboll.
    Balett, curling, nästan vad som helst, men inte boll!

    /Bop

    SvaraRadera
  3. Senast igår frågade vi ifall grabben ville börja spela forboll på fritids efter skolan. Han sa bestämt nej, tack och lov.

    Tyvärr vägrar han allt annat än dataspel, även motorrelaterat. Varför vet jag inte riktigt för han gillar att åka med mig på MC:n och när han provade QR50:n på bilden så ville han inte sluta.

    SvaraRadera
  4. Tyvärr var inte heller jag världens bästa far när min son växte upp. Men idag kör han iallafall ifrån mig när vi besöker crossbanan tillsammans!

    SvaraRadera
  5. Ja, ja, det var minsann bättre förr 😃 jag har 2 söner, den yngste 22 år spelar pingis, enl. Tony Richardssons alter ego Robert Gustavsson inte världens manligaste sport, dock är han lite bilintresserad. Den äldste 25 år har inte ens körkort, dock jobb och en Polcand examen. Öl kan dom dricka båda två 😜

    SvaraRadera
  6. Jag har fyra ungar och ett garage fullt med knattecrossar, mopeder och andra roliga motoriserade leksaker. Allt för att locka barnens intresse. Behöver jag säga att jag alltid är ensam i garaget... Jag delar din besvikelse Thomas.

    /Johan E

    SvaraRadera