måndag 1 september 2014

1,11,790

 Rubriken anger den tid som lill-Klas lyckades få Tallisen att ta sig från punkt A till punkt A på Karlskogas racerbana. För ett eller två år sedan skulle det ha varit varvrekord i klassen och med tanke på att cykeln inte har rörts knappt på två år vilket innebär att även däcken är två år gamla och även hade varit med om 3-4 race innan helgen är imponerande. Själv har jag kört den två sekunder långsammare men även den dagen var det tredje bästa varvtid.
Det är egentligen ganska bra gjort av Klas att ta hem en tredje och en andraplats på en lånad cykel med tanke på att det var första gången han tävlade på en encylindrig fyrtaktare eller en cykel som har mindre än tjugo år på nacken om man bortser från Metrakiten.
Det är också ganska bra gjort av cykeln att leverera klanderfritt en hel helg med tanke på att den har gått kanske lite väl länge utan att fått den ranson av nya delar som den borde få.
Jag kommer nog inte starta den någon mer gång innan den säljs nu, min önskan var att få bevisat hur snabb Tallisen är och det bevisades med råge. Nu hoppas jag att den hamnar hos någon annan som kan göra den rättvisa. Pris så som den står 39.000 kr, den kommer behöva en stor motorservice men sen går den ett par säsonger igen. Lack och bling är som ni kanske fattat inte min prio ett i livet men det är lättare att få en halvful snabb cykel blank och fin än en trött snygg cykel snabb.
Bilda kö.

3 kommentarer:

  1. Tack för allt smicker.

    Mitt tips är att du, läsare, lägger på 16 loppor på Tallis-priset och får den nämnda Metrakit-racern på köpet!

    /Klas

    SvaraRadera
  2. Det är en 70cc-racer som man tävlar på gokartbana med.
    Till salu!

    SvaraRadera