söndag 4 maj 2014

Banträffen epilog

Banträffen var en trevlig historia i stort, Håkan hade fixat ok väder och organisationen verkade lira bra. För min egen del gick det sådär, Hondan hoppade till slut igång och jag körde den ett par varv, den går fort men jag ville in och titta om den läckte olja som vanlig innan det skulle gasas ordentligt. Det var inget som oroade så nästa pass gasades det friskare innan förgasarna började flöda över så depån fick uppsökas. Då hade motorn börjat läcka igen i vanlig ordning. Torkade rent och kollade fuggen som förövrigt är i stort sett ny och gav mig ut igen. Förgasarna fortsatte sen jävlas hela dagen så det blev inget åkande. Men slutsatsen blev att den går fort, gaffelkronsbytet tror jag gav önskad effekt och om jag byter motorblock så kanske läckagen slutar. Fortsättning följer en annan säsong.
 Pecketten gick som kulor och krut, kom på efter ett par pass att jag inte gasade fullt, tyckte det dammade på hårt ändå.
Tråkig grej som hände var att allas vår gode vän Börje näbbade framför näsan på mig och fick tillbringa en natt på hospital. Hans bakhjul låste sig eller så fick han i ettan och klotade efter rakan. har pratat med honom idag och det kommer bli bra igen med vännen Börje.
Rolig grej var att min vän Jonta tog licens och tyckte det var skoj, det tycker jag med.
Den extrasnygga tanken är en ex-Padgett racingteamgrej som snurrat runt på Isle of Man på åttiotalet, frän grej att ha på sin RD350.

2 kommentarer: