onsdag 19 mars 2014

Kawasaki Z900

 Hittade ett styrstift till kicken i blocket som inte behövs då racermotorer inte har startmekanismer. i Hondas motorer sitter stiften löst men inte i Kawas, fick värma med gasen innan det lossnade. Varför skulle det då bort, anledningen är att om motorn blir varm så kan det ramla ut och en pinne som denna kan ställa till mycket ofog om den får leva fritt bland drev och axlar.

 Under veven sitter det en plåt, vad den är bra till vets det lite om men den fick vara kvar.
 Tätningsmedel finns det olika bud om vad som är bäst, själv använder jag ThreeBond som är samma som YamaBond, HondaBond osv. Om det duger åt japanerna att limma ihop sina puffror med så duger det åt mig, dyrt men drygt. Känner en som köper tuber i Thailand när han semestrar där, säljer sen dessa vidare i Sverige med god förtjänst.
  Fortsättning följer.

4 kommentarer:

  1. ser ut som en skvalpplåt. googla windage tray så får du fram funktionen.
    /bop

    SvaraRadera
  2. Skvalpplåt är det, men varför vet jag ej, den ligger tätt emot veven och det känns som den nästa hindrar olja från att försvinna. Målet är väl att inte doppa vevaxeln i olja. Det är säkert bra, den är fint tillverkad.

    SvaraRadera
  3. En liten svetsloppa och en glidhammare borde ju ha fixat det där styrstiftet snabbt som attan.

    SvaraRadera
  4. Gick bra med värme och en polygrid med, lättare att flytta gasverket än tigen.

    SvaraRadera