söndag 19 januari 2014

Snow racer

Igår kom min stora flicka ner på morgonen och sa något som gjorde mig närmast tårögd. -Pappa jag vill åka motorcykel idag. Äntligen verkar det finnas ett seriöst intresse för fortkörning för idag ville Stella åka mer igen.
Varvtiderna kapas för varje åk, igår var hon över två sekunder efter familjens fartfantom men idag endast en 7-8 tiondelar, innan nästa vecka är slut så har förhoppningsvis familjen Grandell fått en ny herre på täppan gällande dominansen på Gisslarbo Ring.
Själv har jag kört med min nyinskaffade Husa på sjön och det var en efterlängtad händelse, kommer med största sannolikhet ha en skaplig känning av att kroppen faktiskt innehåller någon muskel i morgon. Det är lite ansträngande att ligga och dra varv efter varv men kroppen har underhållits med simning under hösten och vintern och det belönar sig en dag som denna.
Även den lilla flickan kör igen efter ett och ett halvt års uppehåll, förra vurpan satte sina spår i entusiasmen. 

2 kommentarer:

  1. Jag får gratulera till en klok dotter som inser det förnämliga i motorsport!

    /Bop

    SvaraRadera
  2. Jag förstår dig, jag skulle ha känt likadant men hos oss är nog enda chansen ifall motorsport skulle finnas som mod till Minecraft eller som RoadRacing mästerskap inom E-Sport. Vem vet det kanske finns?

    SvaraRadera