fredag 4 oktober 2013

Byggjobb

 Efter att ha sparat och gnetat i två år finns lite kapital för en ny pusselbit i Gisslarbo som kan falla på plats. Sedan vi flyttade hit så har mekeriet varit förlagt till pannrummet som har fördelen att vara varmt samt att det finns acceptabelt ljus i det. Resten har egentligen varit ganska oacceptabelt, särskilt vid demonteringar av knarrar som gjort sin sista resa. Nu ska det bli fint i den byggnad som vi kllar stallet, på torsdag gjuts det golv och när det är gjort så ska det fortsättas med resten.
 Ca 110 kvadratmeter blir mek och demonteringsutrymmet. Har även funderingar på en mindre lackbox, tycker som efterhängsna förföljare av denna webbens avigsida kanske vet egentligen inte om målerier men tror i min enfald att det skulle vara skoj om det var bra ordnat med specifikt utrymme. Troligtvis har jag fel men då jag inte bara är dryg utan även lättlurad ska det nog testas.

Även ett svetsrum ska fixas, detta ska bli skönt att ha, har kört flexen utomhus på marken i två år nu.
Personligen är mitt intresse för snickerier och liknande arbeten ringa och ska försöka låta andra som kan detta bättre sköta sitt/mitt. Ser verkligen fram emot att få en extrabra verkstad, det är jag värd.

3 kommentarer:

  1. Va var det nu Nanne Grönvall kved om?

    Nå hur som helst, som du sliter på så är du värd det? Men vad får din bättre hälft då, en lycklig man :)

    SvaraRadera
  2. För en lite större slant hade det ju varit smutt med golvvärme, ifall pannrummet hade klarat av det ökande behovet.

    SvaraRadera
  3. Golvvärmegrejen har genomtänkts, även kollat med expert om pannan som kanske skulle klara det. Avstod ändå då samma expert avrådde, finns andra sätt att värma, kommer troligen bli luftvärme ihop med vedkamin. Ved har vi gott om.

    SvaraRadera