måndag 26 augusti 2013

Lorry

När engelskan började utläras mig i trean var ett av de första orden som pluggades in lorry. Tror att det ordet har dykt upp i mitt liv max tre gånger efter det, en gång i en engelsk deckare för ett par år sedan minns jag annars är det blankt. Idag hade Stella sin första engelskalektion i skolan  men hon hade ännu inte fått lära sig ordet men det kommer säkert nästa vecka.
Lastbilen är till Paulas samling som nu börjar bli omfattande, hittade den igår i rätt använt skick och till skapligt pris. En gubbe frågade vad den hade kostat och jag skojade till med en tusenlapp, han såg inte ens förvånad ut utan sa att de var värdefulla de däringa leksakerna. Han fick gå vidare med den villfarelsen.
Har du också lärt dig lorry i skolan och i så fall har du hört ordet användas.1

2 kommentarer:

  1. Det var faktiskt Peter Dalle och Johan Ulveson som lärde mig ordet Lorry. Det var i slutet på 80-talet om jag inte minns helt galet.

    Hålborrarn'

    SvaraRadera
  2. Tror att det Lorry kommer från en känd men insomnad danskrog i Sundbyberg. Är nog ett namn, inte en lastbil.

    SvaraRadera