söndag 11 augusti 2013

Ekparkett

En annan bloggare som inte bara lever på webbens populära framsida utan är en bekant till mig har skrivit om ekparkett och då jag inte vill vara sämre så bjuds även ni på slik frestelse. Vi har en hall som benämns Gustaf den femtes entre med behov av ny trossbotten, steg ett är att plocka upp parketten som består av ekplankor med måtten 600x100. Turligt nog ska inte detta göras av mig utan ytterst kvalificerad hjälp har inkallats från Västmanlands östra gränser. Hoppas att det ska bli bra detta, framförallt hoppas jag att min inblandning i detta ska begränsas till kaffekokning och skitsnack. Parketten är förövrigt förankrad med handsmidd spik.

2 kommentarer:

  1. Kommer man in "bakvägen" genom den entrén?

    SvaraRadera
  2. Jo det är nog så att denna entre kommer tvåa.

    SvaraRadera