måndag 6 maj 2013

Racing

 

Denna helg avslutades så min licenskurs med den praktiska delen. Jag har inte ännu lärt mig att köra i räsertempo, men jag har lärt mig mycket annat som är synonymt med räserförare! Jag har lärt mig att glömma detaljer i packningen. Jag har lärt mig att anlända till banan lite senare än beräknat. Jag har lärt mig att inte ha grejjerna i ordning när jag anländer. Jag har lärt mig att skinnställ funkar som mekoverall. Jag har lärt mig att alla reparationer som kan utföras utanför en verkstad klassas som service. Jag har lärt mig att fyra minuter före start hoppa av cykeln för att lösa ett servicebehov, och ändå hinna ut. Jag har lärt mig att allt kan lagas med silvertape (nä, det visste jag ju faktiskt långt tidigare!) Jag har lärt mig att låna prylar i depån. Jag har lärt mig att inte ta itu med servicen på kvällen, utan spara den till morgonen efter när man har sämre med tid. Jag har lärt mig att värma korvar på restglöden ur nån annans engångsgrill. Jag har lärt mig att korvtricket egentligen inte behövs, man kan leva en hel helg på mackor med solvarm mjukost. Jag har lärt mig att hänger man i depån till sist kan man få tigga gratiskaffe i fiket. Jag har lärt mig att när man vänder hemåt har man i huvudet en hel lista på saker som behöver förbättras, på cykeln... Tack Börje, Ella, MCHK-R och mina kurskamrater för en lärorik helg!

Ödmjukt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar