söndag 17 mars 2013

Weekend

 Min maka har haft viktiga möten i vår forna hemstad Stockholm och min uppgift blev att agera lyxhustru med fria aktiviteter på dagarna. Igår riktades således Fiatens mäktiga grill mot Rimbo eller mer exakt Rånäs där isbana var plogad. Husan var turligt med i bagaget så dagen blev lyckad.
 Det var ett par riktiga raketer där och körde, svenska mästare och vicen exempelvis och det finns lite kvar att lära innan man är bra nog att benämna sig som snabb. Yamahan tillhör en av de snabbaste i Sverige och det fanns lite extra finesser på den, Bohlin portad topp, kolfibertank, superduperfjädring men det viktigaste var nog den där specialkusken som framförde den.
 Husan på bilden var lagom snabb då det gick att hålla den på stången med min 14 år gamla variant på temat. Min Husaberg har denna vinter icke haft den tidigare vintrars ovana att kräva stora mekinsatser utan  motorn har inte ens behövts klyvas. Lite statormankemang annars gått som en klocka.
Förr när min hemadress var i Huddinge åkte vi ofta i Rånäs men har aldrig tidigare varit i samhället men i orten då man svänger av innan. Nu så glömdes den svängen bort så en tour de Rånäs utfördes, det var fint. Sen när vi känner oss trångbodda i Gisslarbo kan vi flytta dit då barrarna är mer rejäla i Uppland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar