onsdag 6 mars 2013

Hermes Crescent

 Gav den tidigare omtalade kvalitetscykeln en gnutta TLC igår, olja och luft gjorde susen. Efter det så for den fram som en dröm, ett tramptag var som två så bra funka den.
Årsmodellen är troligen 1952 eller 53, på Torpedonaven finns årsmodell instämplat fram till 1956 eller 57 sen börjar de med A B C D osv. Svårt att få med på bild men ungefär kl sju vid örnringen är det märkt med 52.
Har förövrigt haft svenska cyklar med nav från 42 och 43, den svenska neutralitetspolitiken hindrade inte handelsutbyte med Hitler, järnmalm mot cykelnav. Tror inte att all malm skickades till Torpedofabriken, det mesta för nog till torpedfabriken.

1 kommentar:

  1. Ett par hundra svenska sjömän strök med pga de allierades torpder for att att den exporten skulle kunna upprätthållas och att tyskarna skulle hålla sig på annat håll.

    SvaraRadera