torsdag 10 januari 2013

Svar

Idag kom svaret från England, delar finns och allt var inte så dyrt. Nu behöver jag samla ihop 30-35000kr så att en fin puffra kan byggas ihop. Skulle kanske behöva en sponsor eller annan välgörare men troligen måste något säljas.
Hittade även en nybyggd och klar motor i Sverige men den saknade den enligt mig nödvändiga beltdriven och priset var väl tilltaget så den kan vi glömma.
Bilden visar mig på Segerkvists Triumph på årsracet, den vi bygger ska gå lika bra som den fast fortare så att jag inte behöver köra så hårt när det svänger. Är lite otäckt men ändå skönt när det släpper både fram och bak samtidigt och länge. Racing är ungefär som att pilla bort en sårskorpa, man vet att man inte borde då det brukar sluta med att det gör ont men det är svårta att låta bli.

1 kommentar:

  1. Thomas du skulle sagt att du ville åka fortare då hade jag tagit bort trottelstoppen då skulle du kunnat gasa fullt.
    Lennart i Vittinge

    SvaraRadera