tisdag 11 december 2012

Resan del 1

 Ner till Gardasjön är det ca 220 mil från Kolsva. De första femton skulle köras förra onsdagen till Finspång. 6,5 timme efter avresan och 300 km senare anländes det till denna Östergötlands översta avkrok. Fastnade i köer innan Hjälmarsund då en lastbil låg på vägen, vände och siktade på en annan väg över Eskilstuna och fick vända igen av lika anledning, kom sen fram via Örebro. Lyckades även med en mindre dikeskörning själv som sinkade mig en halvtimme. Bra start på lång resa, färjebiljetter fick bokas om och dagen efter åktes det via Danmark in i Tyskland. Pausade på ett hotell, vaknade åkte till Österrike närmare bestämt Innsbruck för vidare färd genom Brennerpasset till Italien och Sirmione.
Efter mycket strul med säljaren som inte alls verkade prioritera köpare som åkt från Sverige för att köpa dyr knarr så fick vi till slut audiens kl elva 14-15 timmar efter vi ankom. 
Rudgen som enligt framstående expert är en 1933 fabrikare körd av känd kusk handlades raskt och lastades in i Kangoon. Efter det så fick vi kika in i ett annat rum och det innehöll en oerhört imponerande samling 500cc tvåtaktsracers. Digniteten på de cyklar som står i en fabrikslokal i Sirmione är nog svårslagen, finns väl ett par museer som har liknande samlingar kanske och säkert ett par andra privata samlingar men inte många i världen. Den femhundras dignitet som vi for iväg med var nog inte säljaren riktigt uppdaterad på. Återkommer med tvåknackarna senare men här är ett litet tjuvkik. Cykeln bakom var en TZ500 men den tänkte man knappt på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar