söndag 30 december 2012

Ny dans, ny chans

2012 var ett vädermässigt skitår, sommaren infann sig en helg i slutet av maj men hösten kom på måndagen efter. Nästa år kommer det bli kanonväder, för oss i familjen Grandell börjar det redan imorgon då vi far mot sol och bad en vecka. Det kommer alltså inte uppdateras av mig under en vecka men förhoppningsvis kommer den eminenta ersättaren från Säter underhålla er.
Kommer ha samma målsättning som 2012 2013angående racingen, vinna race samt vinna en cup. 500cc kommer jag lägga åt sidan en stund då Hondan helt enkelt inte hänger med längre. Satsar på Rob North BSA Rocket 3 i 750 och Forgotten era med Peckett &McNab GS1000. Ingen av cyklarna sitter ihop ännu men det ska säkert ordna sig, problemet just nu är att få fram priser på motordelar till  trippeln då engelsmännen som sitter på dessa bitar inte svara på mail. När man ringer dem så vill de dock att mail ska skickas. Har sänt 5-6 mail nu till två leverantörer utan svar, får nog tillverka skiten själv snart. Skulle väldigt gärna ha en vass puffra i ramen, tror att jag kan göra bra resultat, kan även tänka mig att köpa en nyckelfärdig om priset är ok.
Bilden är från 1995, bloggarn åkandes Rudge på Ahvenisto i Finland, det är nu länge sedan men detta var hur det började.
Gott nytt år på er, nu satsar vi på ett fantastiskt nästa år.

1 kommentar:

  1. På den bästa och roligaste av alla racerbanor Ahvenisto i Hämeenlinna (Tavastehus på svenska)slutade din far att köra racing och du började.
    Jag körde tre varv med Rudgen och tre varv med Moribidellin , sen fick du ta över .
    Kom ihåg att du åkte hem med Kjell
    Bogren och jag blev kvar i Finland.
    Runrun Rune

    SvaraRadera